13 lutego 2006

Bóg nie żyje. Poznajcie jego dzieci.

Za sprawą Wydawnictwa MAG wszyscy fani najlepiej obeznanego z bogami ziemianina będą mogli przeczytać jego najnowszą(zeszłoroczną) powieść po polsku.

Bóg nie żyje. Poznajcie jego dzieci. (...) Czytelnicy z Ameryki i całego świata po raz pierwszy poznali pana Nancy?ego (Anansiego), pajęczego boga, właśnie tam. Chłopaki Anansiego to historia o jego dwóch synach, Grubym Charliem i Spiderze. (...) Pan Nancy pozostawił Grubemu Charliemu w spadku różne rzeczy. A wśród nich wysokiego, przystojnego nieznajomego, który zjawia się pewnego dnia przed drzwiami i twierdzi, że jest jego utraconym bratem. (...)
via Wirtualna Polska

24 lutego tego roku książka pojawiła się w salonach EMPiK, a 3 marca będzie również dostępna przez inne kanały dystrybucji. Oto co o tej książce napisał sam autor, Neil Gaiman:
Podobnie jak moja ostatnia powieść, Amerykańscy bogowie, Chłopaki Anansiego opowiadają o ludziach i o bogach, przede wszystkim jednak o rodzinach i o tym, jak w nich przeżyć. W odróżnieniu od Amerykańskich bogów, książki długiej i poważnej, Chłopaki Anansiego to ten typ powieści, którą czyta się z uśmiechem.
To zabawna i straszna historia, nie będąca do końca thrillerem, i nie do końca horrorem, nie pasująca też do szufladki opowieści o duchach (choć występuje w niej co najmniej jeden duch) ani komedii romantycznej (mimo że pojawia się w niej kilka romansów, i z pewnością jest komedią, no, prócz tych strasznych kawałków). Jeśli musicie ją jakoś zaklasyfikować, to jako magiczno-komiczno-rodzinno-obyczajowy-horroro-thrillero-romans-z duchami, choć w ten sposób pominiecie elementy detektywistyczne i kawałki o jedzeniu. Ale ja tu tylko piszę.
Jednak tak czy inaczej, to moja książka. Świetnie się bawiłem, pisząc ją. Nie mam pojęcia, czy spodoba się komukolwiek poza mną, lecz póki co ludzie, którym im ją pokazywałem, reagowali bardzo przychylnie.
via Wydawnictwo MAG
Dostepny jest również fragment powieści.

Brak komentarzy: