01 czerwca 2007

Proximity

Nie jestem zwolennikiem gier logicznych typu Sudoku gdyż jak twierdzę tym myślowym gównem niech się zajmują ludzie którzy potrafią myśleć ;) Jednak jak wiemy każda reguła ma wyjątki w moim przypadku jest to gra Proximity.

Zasady są banalnie proste. Mamy do dyspozycji planszę złożoną z hexów. Na przemian następują tury w których każdy z zawodników dostaje żeton z losowym numerem o zakresie 1 - 20. Żeton można położyć na wolnym polu planszy. Żetony zawodnika którego jest aktualnie tura stykające się z położonym żetonem zwiększają liczbę im przypisaną (max 20). Natomiast żetony przeciwnika stykające się z położonym "przechodzą" na stronę zawodnika którego jest tura (zmieniają kolor a ich wartości dodają się do jego puli) JEŚLI liczba im przypisana jest mniejsza od tej na położonym żetonie.
Przykład:



Oczywiście to są zasady domyślne które można zmienić w opcjach gry. Można zmienić typ rozgrywki:

  1. human vs cpu (domyślnie)
  2. human vs human (tylko na tym samym kompie)
  3. cpu vs cpu
Dostępne są trzy poziomy inteligencji komputerowego przeciwnika: beginner, skilled, expert.
Z ciekawostek: poniższy screen z gry cpu(beginner) vs cpu(expert). Wygrał beginner - jakież to budujące ;]

Dodatkowo rozgrywkę można wariantować;) zmieniając ilość pól planszy:

All (domyślnie)

Most

Some - to do bardzo szybkich rozgrywek, acz również interesujących

Rozgrywka kończy się gdy wszystkie pola planszy są zajęte. Domyślnym warunkiem zwycięstwa jest posiadanie największej sumy liczb na żetonach. Alternatywą jest posiadanie największej liczby żetonów.
Give it a shot. No mnie się podoba.

Brak komentarzy: